Gemeentelijk zwembad Dilbeek

Openbare plaatsen zoals gemeentelijke zwembaden zijn nog al eens het tafereel van verbale of fysieke agressie door bezoekers.

Ook het gemeentelijk zwembad van Dilbeek kreeg hier af en toe mee te maken. Om het zwembadpersoneel hier optimaal op voor te bereiden, besloot de gemeente om al hun 14 medewerkers (redders, administratief personeel en onderhoudspersoneel) een opleiding te geven over hoe ze moeten omgaan met moeilijke of agressieve klanten.

Hiervoor deden ze een beroep op de gespecialiseerde opleidingsdiensten van G4S. De cursisten werden ondergedompeld in een praktijkgerichte dagsessie waar alle relevante aspecten van omgaan met agressie in een zwembad aan bod kwamen. De interactieve opleiding bestond zowel uit theorie als rollenspelen en praktijkvoorbeelden uit de dagelijkse realiteit van de zwembadmedewerkers.

Onze trainer reikte de cursisten praktische tips en strategieën aan om volledig voorbereid te zijn op verschillende vormen van conflicten en agressiesituaties die zich in de realiteit voordoen zoals geen meerprijs willen betalen omdat men niet uit de gemeente komt, agressie tussen zwemmers, coördineren en hulp aanbieden aan collega’s in een probleemsituatie, verbale of fysieke agressie naar collega’s, ...

Deze opleiding laat de medewekers van het zwembad toe om een veilige omgeving te creëren voor zichzelf, de andere medewerkers en alle zwembadbezoekers. Op die manier is het werkplezier van het personeel en het zwemplezier van de bezoekers steeds verzekerd.

Contacteer ons om ons opleidingsaanbod op maat van uw organisatie te ontdekken.