G4S groeit mee met de ambities van Brussels Airport

  • 22 Mar 2018 09:53

Al 7 jaar werken we voor onze nationale luchthaven. Op 1 februari 2018 startte een nieuw contract van 6 jaar. Die verlenging kwam er natuurlijk niet zomaar. Het is vooral een weerspiegeling van het vertrouwen dat Brussels Airport in ons stelt door bewezen operationele resultaten én onze partnership-filosofie. 

Brussels Airport

Voor zo’n output-based contract moet je kunnen aantonen dat je de beloofde resultaten ook kan waarmaken. De expertise die we de voorbije zeven jaar hebben opgebouwd is daarin cruciaal. Het hele security proces in de passenger screening is afgestemd op het volume aan passagiers dat per half uur doorkomt. Daarvoor moet je de nodige crewcapaciteit ter beschikking hebben, maar ook rekening houden met bv. ergonomie op de werkplaats. Daar hebben we al heel sterk op gewerkt, samen met de luchthaven, en dat merk je aan de motivatie van onze medewerkers.

Meedenken in innovatie

G4S heeft ook al bewezen heel flexibel te zijn en mee te kunnen groeien met de ambities van de luchthaven. In 2015 lanceerde Brussels Airport de remote x-ray screening. Vroeger zat er aan elke lane voor de handbagage een screener. Wij hebben die mensen samengebracht in een centraal remote lokaal, waardoor minder screeners nodig zijn en we hen ook kunnen inzetten voor de controle van de ruimbagage. Die transformatie hebben we mee begeleid. In 2016 kwam dan de overschakeling van mechanische naar elektronische lanes. En ook daar hebben we onze meerwaarde aangetoond.

De beleving van de klant centraal

Vandaag stelt G4S op Brussels Airport 850 à 900 mensen te werk voor de airport terminal security, passenger screening en remote screening. Al deze medewerkers nemen we nu mee in een traject dat we ‘Join us’ hebben gedoopt. We willen hen allemaal meekrijgen in onze doelstelling om naar een nog hogere kwaliteit te gaan in de beleving van de klanten. Twee sleutelelementen komen daarin aan bod: de doortastendheid en correctheid van onze controles, én tegelijk de vriendelijkheid en flair waarmee dat gebeurt.

Ook deze Join us-campagne vormde een onderdeel van ons aanbestedingsdossier. Samen met het streven van G4S naar lean management doorheen tal van innovaties en onze strikte procedures, vormt deze drie-eenheid de basis van het vernieuwde contract. Deze drie securitypijlers moeten er mee voor zorgen dat Brussels Airport in de toekomst nog hoger scoort qua waardering door klanten-passagiers in de ranking van luchthavens over heel Europa. Onze objectieven zijn duidelijk, de weg ligt open voor opnieuw een bloeiende samenwerking de komende 6 jaar.

Best practice in security

Gepost op LinkedIn door een klant-passagier:

klantbeleving staat centraal bij Brussels Airport

We willen al onze medewerkers meekrijgen in ons streven naar een nog kwalitatievere beleving van de klanten.

Ronald Engels, Director Aviation
 
^